1 (edited by wowbagger 2002-10-15 18:10)

Topic: när man ska registrera sig

Det är något fel på mitt forum.
När man ska registrera sig så fuckar tabellerna.
ni kan kolla själva:
http://wowsnagger.mine.nu/forum/

Detta hände när jag satt i min skola och testade.
hemma funkade det fint. men uppenbarligen inte i skolan.

nu vet inte jag om det är vajs på skolans datorer, men om ni får fel när ni försöker registrera på mitt forum så kan ni ju säga till.

felet är att vissa delar av registrerings formuläret uteblir, det är den nedre delen, som innefattar skicka knappen. allt under och efter "timezone" är cp.

check it out for yourself!

edit: ändrade adressen

Do as I say, not as I do.

Re: när man ska registrera sig

Hahaha! Vad i helvete? Jag har ingen aning vad fan som är fel. Ska fundera lite.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: när man ska registrera sig

jag satt och testade lite saker och kom fram till att det var den svenska översättningen som var det som fuckade, kolla på forumet nu. det är på engelska och det funkar.

värt att vete är kanske att jag laddade ner:
http://kennel.dyndns.org/dload.php?pun10_beta2.zip

Do as I say, not as I do.

Re: när man ska registrera sig

Hmm. Jag lyckas inte återskapa det här. Återkommer problemet om du byter tillbaka till svenska?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: när man ska registrera sig

jajamen, om jag slänger in svenska så blir det mongo. men inte med engelska.

jag har ju sätt andra som ahr svenska så jag börjar bli lite vemodig.

jag tog ju .zip filen, kanske ska ta och kolla om det är lika som i don andra.

Do as I say, not as I do.

Re: när man ska registrera sig

Ja, gärna. Jag har för tillfället ingen som helst aning vad som kan åstadkomma detta.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: när man ska registrera sig

jag kollade igenom dom lite hastigt, men hittade ingen skillnad.
inte i register.php i alla fall. det var den jag kollade.
aja, omd et är fler som får samma fel kan man ju kolla in det lite med ordentligt. men eftersom jag är ensam som det verkar nu så är det väll något på min server som är fel.

jag överlever med bara engelska.

Do as I say, not as I do.

Re: när man ska registrera sig

Om det hade varit samma problem oavsett språk hade jag gått med på att det borde vara något med din server, men eftersom problemet försvinner när du väljer engelska kan det mycket väl vara något annat. Jag skulle hemskt gärna vilja dyka lite djupare i problemet, men det är svårt eftersom det inte är på min egen server. Du kanske kan kontakta mig på ICQ 6290764 så ska vi se om vi kan lösa det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."