Topic: ASP+PHP = Krig?

Tjoho. Grattis Kennel till ett mycket stilrent forum.

Nu till frågan. Jag är i slutfasen av mitt egna community som enbart bygger på egen kod. Skrivet i VBScript. Hade börjat göra det i php men gick över till asp/vbscript när vi fick en uppgift på utbildningen.

Så, skulle det se udda ut om man tar och använder Pun tillsammans med ett community skrivet i ett annat scriptspråk? Det är antagligen bara jag som tänker på det, men ge gärna kommentarer. Forumet skulle ligga separat i ett eget fönster eftersom communityt inte använder sig av frames/ramar.

Re: ASP+PHP = Krig?

underligt, tja, ta å kika på lunarstorm, där finns både asp och php smile

Re: ASP+PHP = Krig?

17 tittar och 1 åsikt?

Inget försök till bumpning...men man är ju lite villrådd.

Re: ASP+PHP = Krig?

varför skulle det se udda ut? om det funkar fint så tror jag ingen bryr sig om vilket språk communityn är kodad i. det som kanske kan bli lite problem är om man ska använda samma "userstabell" till både communityn och forumet. fast det går väl och ordna det med..

Re: ASP+PHP = Krig?

Annars kan du synca 'username' från ditt community till pun's username-fält.

Jag använder min egen username + password fält, och syncar mot vårt clanforum i phpBB2's username + passwordfält.

Re: ASP+PHP = Krig?

RNilsson: du menar att du bara bryter ut user + password från Puns users -tabell och använder din egna?

Får jag göra så Kennel? :)

Re: ASP+PHP = Krig?

Ja, visst får du det. Du får göra precis vad du vill.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: ASP+PHP = Krig?

Bobamatics: Precis så.
Du låter ditt egna script jobba och hantera data mot pun's tabell/er...

Jag har gjort så för att syncs vår klan's lösenor och användarnamn i phpBB2 med hjälp av emailadressen som gemensam nämnare.

Jag sköter allt mot mitt egna user-system, och har en lite wrapper för att dumpa över UPDATE phpbb2_users SET (username = '$userName', user_password = 'md5($userPassword)' WHERE user_email = '$userEmail'

Tje, kanske inte riktigt så, men du förstår vad jag menar eller?