1

Topic: Inlägg blir inte postade!

Ett annat problem jag har är att ibland så skriver jag ett inlägg och skickar det, men så får jag bara fram en annan, större ruta att skriva inlägg i och inlägget jag skrev postas aldrig.

Så jag får skriva det på nytt, eller klistra in om jag var smart och kopierade det innan jag försökte posta.

Jag har bara tre medlemmar varav en aktiv, och han har inte rapporterat något sådant. Vad kan det bero på?

Re: Inlägg blir inte postade!

Hmm. Mycket konstigt. Vilken browser använder du och i vilket forum är det du upplever detta problem?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Inlägg blir inte postade!

de är inte så att du skriver i "quick post" och sen råkar trycka på "post replay" istället för submit?

bara en tanke smile

Re: Inlägg blir inte postade!

Hm har nästan lite av samma problem så jag kör vidare i denna tråd.


Har gjort satt gäster kan posta i http://forum.visionzone.org men problemet är att... om en gäst postar ett inlägg så ser man det på index sidan där vid "Senaste inlägget" "Idag 13:41:19
av testingGuest" osv.

Men i själva posten kommer aldrig inlägget, vad är fel? sad

Re: Inlägg blir inte postade!

Export: Jag vet vad som är fel med ert iaf. Kör följande queries:

1. SELECT id FROM users WHERE username='Guest'
2. Ovanstående query kommer returnera ett heltal större än 0. Vi kan kalla talet för VÅRT_FINA_ID
3. UPDATE posts SET posterid=0 WHERE posterid=VÅRT_FINA_ID
4. UPDATE users SET id=0 WHERE username='Guest'

I steg 3 ska du alltså byta ut VÅRT_FINA_ID mot det tal du fick tillbaka från den första SQL-frågan.

Problemet är att id för gästkontot blir knepigt om man pillar på users-tabellen (ALTER TABLE). Det är en bugg i MySQL. Jag får försöka komma runt det på något sätt i nästa version.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Inlägg blir inte postade!

Okej, ska testa imorrn när jag vaknar.

Tackar tackar smile

Re: Inlägg blir inte postade!

Löste det problemet måntro?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Inlägg blir inte postade!

Hm, trodde en polare kunde hjälpa mig att förstå dina advancade prylar men han fattade inte heller.

Hur i hel**** kör/gör jag dessa följande queries som du sagt jag ska göra.

Fattar ungefär 0 av det du sa big_smile

Re: Inlägg blir inte postade!

Tja, du kan köra dem i mysql-klienten. Den ligger i bin-katalogen där du installerade mysql.

Ett alternativ är att installera t.ex. phpmyadmin som är ett administrationsverktyg för mysql skrivet i PHP.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: Inlägg blir inte postade!

gribber, det är jag säker på. Men din misstanke är rätt på så vis att forumet *uppför* sig precis som om man hade klickat på "Skriv svar". Men det gör jag inte, jag klickar på Skicka (Submit) men inlägget försvinner ändå.

Andra Pun-admins snackar om kakor, men mina kak-inställningar är korrekta. Dessutom kan man överhuvudtaget inte hålla sig inloggad om webläsaren inte accepterar kakor.