1

Topic: MSN Messenger

På profil kan man ange ICQ, samt Yahoo och AOL Messenger. Hur många använder de två senare tror ni? Lägg in MSN Messenger vetja!

Re: MSN Messenger

En helvetes massa. Det finns andra länder än Sverige. Det här har varit uppe tidigare och det kommer läggas till. Jag tror inte det kommer med i 1.0 dock.

Det är svårt att hitta bra statistik över vilka IM-system som är mest populära. Det här gällde iaf i USA för ett drygt halvår sedan:

"Broken out in numbers of users, more than 41 million consumers used one of the four IM networks -- AOL's AIM, ICQ, MSN Messenger and Yahoo Messenger -- in May, while nearly 12.6 million office workers used instant messaging, according to Nielsen//NetRatings.

In the at-home market, AOL's Instant Messenger (AIM) took the top spot, attracting more than 22 million unique users. MSN Messenger came in second with nearly 15.7 million Internet users, while Yahoo Messenger was third with 12.4 million. Rounding out the list, ICQ users totaled nearly 4.4 million during the month."

Hojta gärna om ni hittar statistik över hela världen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: MSN Messenger

Ja, MSN ligger ju tvåa?! Då är det väl självklart att MSN ska finnas med på pun-profilen??

Re: MSN Messenger

Jo, jag skrev som sagt att det kommer komma med. Det är så jävla idiotiskt bara med tanke på att det är en e-postadress. Folk borde väl kunna använda samma e-postadress.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: MSN Messenger

Dessvärre kan man ju inte längre regga annat än msn-adresser och hotmails för MSN Messenger. Förut kunde man regga vilken epostadress som helst.

Så folk har väl olika... för en hotmail vill man ju inte ha för seriös epostkommunikation.

Re: MSN Messenger

Ännu mer orsak att sluta använda skiten :-) Är jag den enda på jorden som aldrig reggat en hotmail-adress?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: MSN Messenger

Kennel wrote:

Ännu mer orsak att sluta använda skiten :-) Är jag den enda på jorden som aldrig reggat en hotmail-adress?


ja det är du nog smile

8

Re: MSN Messenger

I alla fall den enda aktiva internet-användaren som lyckats undkomma.  big_smile

Re: MSN Messenger

Dagens ungdom roll

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: MSN Messenger

Kennel wrote:

Ännu mer orsak att sluta använda skiten :-) Är jag den enda på jorden som aldrig reggat en hotmail-adress?


Måste ju ha en skräpmail där man samlar allt spam, vad är då bättre än hotmail?

11

Re: MSN Messenger

KOJV wrote:

Dessvärre kan man ju inte längre regga annat än msn-adresser och hotmails för MSN Messenger. Förut kunde man regga vilken epostadress som helst.

Så folk har väl olika... för en hotmail vill man ju inte ha för seriös epostkommunikation.

Du kan skaffa en .NET passport så kan du använda vilken e-mail adress som helst.

12

Re: MSN Messenger

Det är det jag menar, Mod. Nuförtiden kan man endast registrera .NET, msn och hotmail-adresser för just .NET Passport. Man kan alltså inte få annat än Microsoft-epostadresser att fungera som adress för MSN Messenger.

13

Re: MSN Messenger

Lite konstigt då jag har registrerat min mod at stopbitching dot org som en .NET passport adress :-)

14

Re: MSN Messenger

Ja, det är konstigt, för jag lyckas inte längre... men du kanske gjorde det på nåt särskilt sätt... det går iaf inte att bara regga en annan epost som användarnamn på MSN.