1 (edited by armis 2003-03-18 14:54)

Topic: Topics hamnar inte längst upp

Hm vet inte riktigt om det är någon dum inställning jag har gjort men nu är det så att dom topics som är nyast och som folk senast skrivit inte hamnar längst upp...

Hur löser jag det?

Plus att när jag trycker på "Mark all forum as read" så blir det inte så...

2

Re: Topics hamnar inte längst upp

Hm har märkt nu att så fort jag skriver någonting så hamnar det längst upp, alltså som första post i tråden... Irreterande!

Re: Topics hamnar inte längst upp

Hmm. Det låter mycket konstigt. Uppdateringsskriptet fungerade som det skulle? Du fick inga felmeddelanden?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

4

Re: Topics hamnar inte längst upp

Uppgraderingsskriptet?

Jag la in en ny fräsch version. (RC1)

Re: Topics hamnar inte längst upp

Mycket konstigt. Kan jag måntro få se ditt forum? Om du inte vill pasta URL:en här, så kan du ta det med mig per e-post.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

6 (edited by armis 2003-03-19 14:26)

Re: Topics hamnar inte längst upp

Så nu har du fått mail... smile

Hm och när vanliga medlemmar försöker skriva något så går spamskyddet igång...

Re: Topics hamnar inte längst upp

Hmm. Jag vet faktiskt inte vad fan som kan vara fel. Jag hittade en liten bugg i cookie-hanteringen dock som _kan_ vara roten till problemet. Du får gärna testa och se om det hjälper. Öppna misc.php, leta upp:

setcookie('punbb_cookie', serialize(array($cookie['username'], $cookie['password'], $now, $now, $now)), $expire, $cookie_path, $cookie_domain, $cookie_secure);

och ersätt med

setcookie('punbb_cookie', serialize(array($cookie['username'], $cookie['password'], $now, $now)), $expire, $cookie_path, $cookie_domain, $cookie_secure);

Det är möjligt att du måste radera din cookie för att det ska få någon effekt. Prova sen köra en mark all as read.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Topics hamnar inte längst upp

Det här med ordningen på inläggen kan ha något med det faktum att du kör MySQL 4 att göra. Jag har nämligen aldrig testat punbb med mysql 4.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Topics hamnar inte längst upp

Vi hittade problemet. Någon/något hade vid ett tillfället vridit fram klockan 3 månader, så det fanns inlägg som var postade "i framtiden". Det ställde till det lite :-)

PunBB verkar med andra ord fungera utan problem med MySQL 4. Något som gör mig glad :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: Topics hamnar inte längst upp

Tack för hjälpen du är en ängel Kennel smile