Topic: Webalizer eller motsvarande

Jag har lite funderingar på hur jag enklast skulle kunna köra apacheloggar så man får antingen dag, vecko eller månadsstatestik.

Jag har flera vhost-sites some skall statistikifieras (sicket ord).

Nån som har ideer eller config-filer?

En feature jag gillar med webalizer, är att den kan köra incremental, så man kan köra en "stor" logg i början och därefter dagsvis mm

Re: Webalizer eller motsvarande

tja, jag använder webalizer och har några vhosts ... men har bara en log ... och har inte ställt in webalizer (om det ens går) att parsa så att man kikar på vilken url som söks efter ...

fast jag vill mest ha statistik generellt på burken, så jag ser om något skumt händer ... typ kikar på antalet 404 o 403, samt nedladdningsstrl.
I url statistiken jag har nu har jag ju "/forum/" ... och då är ju frågan vilken vhost som alstrar flest ... hehe ... men som sagt, jag är inte ute efter den statistiken smile

Re: Webalizer eller motsvarande

Det jag är ute efter är egentligen att köra igenom en apachelog genom webalizer och få dess output, men jag vill gärna att den skall köra alla mina siters loggar en efter en och skapa statestiken i repektive hosts hemmadir, så varje site får sin "egen" trafik.

Jag är inte riktigt klar över om webalizer klarar detta med bara en installation och flera config-filer.
Har inte hittat så mkt info om ju detta på nätet och det är klent om exempel-configfiler å titta på.

Re: Webalizer eller motsvarande

i värsta fall kan du ju spara en log fil för varje vhost, och köra webalizer med flera config filer (eller tror tom du kan ange det mesta när man kallar på webalizer) ... hmm... kanske var det du menade? tongue big_smile

tror det skall fungera, iaf om du har separata logfiler