1

Topic: index.php > viewforum.php ?

Jag håller på att anpassa RC1 till ett kommande väldigt litet forum som bara har en forumdel som man ska kunna posta i. Vill därför göra så att man automatiskt kommer till det forumet (viewforum.php?id=1). Hur ska jag lättast bära mig åt?

Just nu har jag bara editerat "här är du"-raden så det inte finns någon länk till index.php. Och sen länkat forum mot viewforum.php. Men det är inte en så snygg och hållbar lösning tycker jag. Bäst vore det om index.php fungerade som viewforum.php.... men fungerar länkar osv då?

Re: index.php > viewforum.php ?

Ärligt talat så har jag aldrig tänkt på att någon skulle vilja göra det på detta viset. Därför kan jag inte rekommendera någon snygg lösning. En "osnygg" lösning på problemet är ju att, som du gjort, ta bort länken till index.php i "här är du" och sen att bara redirecta användaren till ett visst forum om han/hon mot förmodar besöker index.php. Alltså en

header('Location: /blaha/viewforum.php?id=8');

överst i index.php. Kan detta duga måntro?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: index.php > viewforum.php ?

Jo, det får väll bli något sådant... kanske dumt att krångla till det bara för sakens skull smile

Jag har även gjort så att "viewforum.php" är det samma som "viewforum.php?id=1".