Topic: Varför hittar ingen några buggar? :)

Jag blir orolig när det inte kommer in några buggrapporter. Orsakerna kan vara följande:

1. Jag skriver bugg-fri kod (yeah right!)
2. Folk hittar buggar, men rapporterar dem inte (grrrr!)
3. Ingen använder PunBB :(

Tanken är att 1.0 snart skall släppas, men innan dess skulle jag hemskt gärna vilja lösa eventuella "showstoppers". Så, jag ber er, om ni har några minuter över en dag, pilla runt i forumet så mycket ni kan/orkar. Exempel på vad ni kan göra:

- Prova alla saker som går att göra i admin-interfacet.
- Skriv in "konstiga" värden i formulär.
- Skriv in "konstiga" värden i URL:er.
- Titta på koden och försök hitta eventuella säkerhetshål (inte lätt).

Som det ser ut nu är det väldigt lite skillnad mellan RC2 och final. Följande är allt jag gjort hittils: http://punbb.org/changelogs/current.txt

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

2

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Så, nu har jag lättat mitt hjärta smile

http://punbb.org/viewtopic.php?id=2330

, Lanportalen.
---
Nytt DH Snart, håll utkik efter oss där, vi har snygga Webcamcrew-tishor!

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Tja, det ser rätt bra ut nu. Nu ska jag bara få tummen ur röven och göra en "site" :/

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Måste... orka... göra... site.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

latmask =P

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Det är ju bara så tråkigt :/

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Tvinga någon sweclockare, du har makt, du är moderator, hota med att banna om personen inte lyckas göra ett perfekt jobb åt dig big_smile

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Hehe, jo, det var kanske inte en så dum idé. Nej, men ärligt talat. Jag har gjort en del redan. Ska bara bli klar.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

jag har gjort många sidor, dock fattas de där "bli klar" på i stort sett alla smile

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

:P

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11 (edited by TwaN 2003-05-17 01:09)

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Kennel wrote:

Hehe, jo, det var kanske inte en så dum idé. Nej, men ärligt talat. Jag har gjort en del redan. Ska bara bli klar.

Får man se på det du gjort? :)
Edit: Ungefär så här långt: http://punbb.org/site/ ;P

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Varför hittar ingen några buggar? :)

Nja, jag har kommit lite längre än så :) Ni får vänta tills det är någorlunda färdigt. Det är alltså inget fancy.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."