1 (edited by RNilsson 2003-05-29 20:54)

Topic: Saknad text vid installation

När jag installerade punbb 1.0 rc2 förut på min pgsql så när man har fyllt i all info, och får upp den text man skall kopiera in i config.php, så saknas det '?>' i slutet...

<?php

$db_type = 'pgsql';
$db_host = 'localhost';
$db_name = 'punbb';
$db_username = '**';
$db_password = '**';
$db_prefix = 'punbb_';
$p_connect = true;

$cookie_domain = '';
$cookie_path = '/';
$cookie_secure = 0;

$language = 'en';

define('PUN', 1);

Tänkte ja kan ju rapportera det så får ni ta ställning till om det är en bug (text som inte skrivs ut) eller missad text bara...

Kan förövrigt meddela att den funkar bra på pgsql smile
*Stavfel

Re: Saknad text vid installation

?> behövs inte. PHP går automatiskt in i "HTML-mode" i början och i slutet av filer. Men tack annars :)

Förresten, kul att någon faktiskt använder PostgreSQL. Du är nog fan den första jag hör från som kör PunBB på pgsql :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Saknad text vid installation

smile
Jag har länge försökt sätta upp en mysql med begränsade rättigheter så att användare inte kan gå runt å pilla på allt, men det är tydligen inte så lätt...

PG däremot, körde installationen från netbsd's pkgsrc, default-config, satte superuser info, installerade phpPgAdmin, la till en user med rättighet att skapa db's, voila...nu återstår bara att lära sig använda pg oxå, men de e en bisak big_smile