Topic: Kan jag ge medelemmar "regler"

Kan jag bestämma vilka forum vissa medlemar endast får skriva till?
om ja, hur?

Re: Kan jag ge medelemmar "regler"

Inte i dagsläget. Jag har dock för mig att det är någon som jobbar på en mod som ska kunna göra något liknande.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Kan jag ge medelemmar "regler"

Hur blir det med det här, har vi någon mer information om det?
För jag skulle gärna vilja se lite utökade funktioner för regler eller permissions, och även användargrupper.

Jag blev lite hastigt och lustigt ansvarig för forum osv på en klan-sida för Operation Flashpoint, och körde såklart på punBB för det, och passade på att göra ett eget tema/skin.
Här är det btw. http://www.ofproyalsilverfalcons.co.uk/punbb/

Alla medlemmar i klanen ska ha tillgång till de privata delarna av forumet, men de ska inte vara moderatorer hela högen, då skulle det vara trevligt att skapa en grupp "klanmedlemmar" el. dylikt där alla medlemmar i klanen hamnar, och den gruppen har tillgång till vissa forum.

Vet du någe mer om vem det är som jobbar på det här, och ifall det är någon som gör det Kennel?

Re: Kan jag ge medelemmar "regler"

Jag kommer tyvärr inte ihåg vem det var som pillade med det där. Det är inte allt för svårt att fixa iofs. Kan du lite PHP så är det inga problem.

Ett ganska fult, men enkelt sätt att lösa det är på är att utnyttja "admin note" och skriva in något i den på de användare som skall ha tillgång till något/några speciella forum. Fördelen med denna modifikation är att admin note ändå inte är synligt för vanliga medlemmar, så det blir osynligt för dem. Man kan t.ex. i admin note ha en komma-separerad lista på forum-ID som användaren skall ha rättigheter till. När det då är dags att skriva ett inlägg så kontrollerar man att den nuvarande användaren har det aktuella forumets ID i sin admin note.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Kan jag ge medelemmar "regler"

Hmm, får nog sätta mig ner och komma på hur man ska göra't smile

Kanske blir en pun-mod av det hela.