Topic: "Visa nya inlägg sedan senaste besöket"-länken saknas.

header.php: rad 174-176:

    if (in_array(basename($_SERVER['PHP_SELF']), array('index.php', 'search.php')))
        $tpl_temp .= "\n\t\t\t".'</ul>'."\n\t\t\t".'<ul class="conr">'."\n\t\t\t\t".'<li><a href="search.php?action=show_new">'.$lang_common['Show new posts'].'</a></li>'."\n\t\t\t\t".'<li><a href="misc.php?action=markread">'.$lang_common['Mark all as read'].'</a></li>'."\n\t\t\t".'</ul>'."\n\t\t\t".'<div class="clearer"></div>'."\n\t\t".'</div>';
    else
        $tpl_temp .= "\n\t\t\t".'</ul>'."\n\t\t\t".'<div class="clearer"></div>'."\n\t\t".'</div>';

första raden:

if (in_array(basename($_SERVER['PHP_SELF']), array('index.php', 'search.php')))

Tycker jag borde bytas ut mot:

if (in_array(basename($_SERVER['PHP_SELF']), array('index.php', 'search.php', 'viewtopic.php')))

Då får man med länkarna för nya inlägg även när man läser en tråd. Jag vet inte riktigt om det finns en mening för att det INTE är så idag, men det ser inte ut som det.

Personligen tycker jag det är högst störande att länkarna försvinner när man först listar nya inlägg, sen öppnar en råd, läser inlägg och sen måste bläddra tillbaka och krångla för att återigen komma till listan för nya inlägg. Mycket bevämare att bara klicka på länken som alltid kan hittas på samma ställe.

Re: "Visa nya inlägg sedan senaste besöket"-länken saknas.

Orsaken till att länken inte visas i viewtopic.php är för att jag inte ansett att den varit vettig att ha där. Det föll inte mig in att folk skulle göra som du gör när du läser trådar. Personligen klickar jag på "Visa nya inlägg sedan senaste besöket", sen ctrl-klickar jag alla trådar och läser dem var och en i en ny tabb. Jag kan förstå att en länk i viewtopic.php hade underlättat för dig, men tar man med den även i viewtopic, så känns det nästan som om man kan ha med den överallt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: "Visa nya inlägg sedan senaste besöket"-länken saknas.

Jag har också gjort som du, men ändå stört mig på att inte kunna klicka mig tillbaka om jag råkat missa hållar in CTRL. Nåja, jag har ändrat det där nu på min sajt, och det funkar bra och är smidigt att använda tycker jag.

MVH C.