KOJV wrote:
Kennel, oavsett vad du tycker så är det ett grovt brott mot netiquetten, att öppna externa sajter i sitt eget frameset. Folk ska inte trollas bort från sajten dom är på när de klickar på externa länkar heller.
Du får tycka vad du vill. Jag tycker frames är ett mycket större brott mot netiquetten. Det finns bara en sak jag tycker mer illa om på webben och det är flash.
KOJV wrote:
Så PunBB-länken ska ha target _blank, precis som de genererade länkarna i inläggen får.
Huruvida länkar i inlägg öppnas i ett nytt fönster eller inte ställer man själv in i sin profil.
KOJV wrote:
Så nu får du lägga dina personliga åsikter åt sidan och vika dig för majoriteten. :->
Jo, jag har redan ändrat det och jag håller med dig om att just den länken bör öppnas i ett nytt fönster. Att det skulle vara "amatörmässigt" på något sätt att öppna externa länkar i samma fönster håller jag däremot verkligen inte med om.
KOJV wrote:
Kennel, gribber, tycker ni inte att det är jobbigt när ni öppnar en länksida, klickar på en länk, och hela tiden måste backa tillbaka flera steg från att ha utforskat den nya sajten tills ni kommer tillbaka till länksidan ni var på?
Eh, nej? Om jag klickar på en länk och jag vill att den ska öppnas i ett nytt fönster så håller jag inne shift. Vill jag bara fortsätta navigera håller jag inte in shift (och slipper på så sätt stänga det "kvarglömda" fönstret).
max_w wrote:
OCH GRABBAR, TYCKER NI INTE ATT STÄMNINGEN I DENNA TRÅDEN ÄR LITE FIENTLIG? JAG TYCKER NI SKA LUGNA NER ER LITE NU VA!
Jo, verkligen. Jag blir dock lite lack när folk kallar saker jag gjort för amatörmässiga. Speciellt när det gäller en sån här sak som helt klart är en tolkningsfråga.
"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."