1

Topic: Installera på version 4.0.4

Tja!
Kan man på nåt sätt installera PunBB på en server med version 4.0.4 av PHP?
Hoppas verkligen det!

// Andreas

Re: Installera på version 4.0.4

Sorry, men det går tyvärr inte. PunBB kräver version 4.20 eller senare :(

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Installera på version 4.0.4

Det var synd.. I så fall får jag använda en annan host för forumet. Mitt webhotell hade dock planer på att uppgradera, men de hade ingen tidsplan sad

Re: Installera på version 4.0.4

Woppe wrote:

Det var synd.. I så fall får jag använda en annan host för forumet. Mitt webhotell hade dock planer på att uppgradera, men de hade ingen tidsplan sad

Kasst webhotell, tycker man borde kunna kräva att dom ska ha en någolunda ny version av programmen i alla fall. Det tar inte direkt många minuter att uppdatera heller.

5

Re: Installera på version 4.0.4

Ja, det var faktiskt lite dåligt. Men de hade ju planer på att uppgradera..

Re: Installera på version 4.0.4

Dem kanske kör något kit med en stable version av en hel del i ett enda paket, samt det paketet är inte uppgraderat ännu till en ny stable version, men kanske betor?  ... då är det inte alls konstigt om några versioner hamnar på efterkälken, samt tidsplaner kan ju vara svårt då om man inte har någon aning om när det kommer en ny stable version ...

för vissa kör nog hellre en stable som inte krachar än att köra med o/smått testade versioner ... helst om dem vill ha mycket uptime på deras server ...

Själv så fick jag väldans problem när jag gick till apache2 för tidigt ... innan php kom med buggfixen ... fick lov att göra många små hack för att kunna använda saker och ting ....

summa sumarum ... saker är inte alltid självklara, även om det kan verka så ...

Re: Installera på version 4.0.4

Jo, du har rätt. Ett webbhotell borde dock veta bättre. 4.0.4 är riktigt gammal och har inte ens de superglobala arrayerna ($_GET, $_POST osv.) vilket gör att väldigt många nya skript inte fungerar.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8

Re: Installera på version 4.0.4

Nu har de sagt att de har fixat nya servrar, men de är inte i drift ännu. Dessa har nyare version av PHP. De kanske skulle flytta mig till en utav dem.
Det hoppas jag att de gör!

Re: Installera på version 4.0.4

Låter trevligt :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."