26 (edited by Frank H 2005-01-19 15:15)

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

Timpa wrote:

När blir moden klar?!?!

När den är färdig

Timpa wrote:

Vill verkligen ha den nu.

Jag också, men en förkylning hjälper inte till när man sitter o kodar...

Timpa wrote:

Kommer man kunna sätta maximala filstorleken på olika filtyper.
T.ex. man kanske vill att bilder inte får vara större än 200k men en rar fil får vara 2mb

Nej, ser jag som 'fluff', det går att sätta en max storlek per grupp, och vilka filer den gruppen får bifoga. En inställning per forum och grupp.

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

hvordan lager en ett slikt forum?

28

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

Hej Frank

Kommer det gå att ladda upp bilder så dom syns i inlägget och så man även kan skriva nåt om bilden. Tex under bilden..

29 (edited by Frank H 2005-01-29 19:46)

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

tja, inte i modden, men det går att ange en bild i texten som:

[img]http://forum.com/forum/attachment.php?item=24&download=1[/img]

Så skall den bilden synas (men man måste komma ihåg att skriva den där "&download=1", annars blir det inte en bild), i 'bildvisaren' kopierar man bara download länken, så får man hela bildlänken smile

Så, modden blandar inte sig in i meddelandetexten, utan ligger som en liten extra del till varje post.

Edit: märkte att man behöver hela url:en för att det skall fungera
Kan även nämna att ajg har lite sådär med tid just nu, så moddens omskrivnign har avtagit lite i fart, samt att de är de jobbiga delarna kvar, testning, och sista funktionerna och installation/konverteringsscripten ...

30

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

Ok låter bra. Det är ju bara att skriva en liten guide till användarna smile

31

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

Händer det någonting med den här modden? smile Är också intressera av vad den kan klara av.
BAW

32

Re: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)

Hej Frank,

Vet du om våra vänner i Textdrive stödjer Attachment modden? Har provat att installerat och konfigurera och det skapas ett nytt subkonto i mitt attachment bibliotek men det kommer inte upp några filer. Märker att det går allt för fort för att skapa posten så jag misstänker att det inte går att skicka upp filen. Beror det på Serverinställningar hos Textdrive tro?

Mvh
Bengt