Topic: Version?

Jag har råkat ut för att få min sajt hackad och allt på ftp:n raderat, däribland forumet.

Databasen är dock oberörd så jag har möjlighet att rädda foruminläggen, ända problemet är att jag inte vet vilken version jag haft på forumet och hur jag ska gå tillväga.

Hur skall jag gå tillväga, någon?

Pain can be pleasure if it's done right!

Re: Version?

Kolla i config-tabellen i phpmyadmin (eller liknande). Det bör finnas en rad där som innehåller versionsnumret.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Version?

Japp, nu ser jag, 1.1.3 hade jag.

Följdfrågan blir då hur jag lägger upp forumet igen och får det att fungera. Testade att lägga upp filerna i "upload"-mappen igen och starta men då står det att den inte hittar config.php.

Vågade inte köra installationen i och med att jag inte visste om den kommer köra över den gamla databasen.

Hur skall jag gå tillväga?

Pain can be pleasure if it's done right!

Re: Version?

Bara lägg in en ren installation av 1.1.3 och skapa sedan en ny config.php (finns en exempel-fil i katalogen extras).

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Version?

sedan är det nog ett bra tips att uppdatera till senaste versionen, då Rickard fixat en del säkerhetsgrejor ...

Re: Version?

Tusen tack. Jo jag tänkte uppdatera så fort det är fixat.

Pain can be pleasure if it's done right!