Topic: phpBB -> punBB?

Tjenixen,
kör ett phpBB forum nu med 603 användare som är hårt attackerad av illasinnade "hackers" eller vad man nu ska säga. Dom tar sig in på databasen iallafall, förstör och ingen verkar kunna hjälpa.
Fick då höra nyss om detta punBB och vill givetvis veta mer.
Fördelar och nackdelar gentemot phpBB? Hur mycket säkrare är det? Går det att smidigt byta forum men köra på samma databas eller måste jag starta om _allt_ från nytt?

MVH En framtida punBB användare?

2

Re: phpBB -> punBB?

Jeg skiftet selv fra phpbb til punbb, og det var veldig enkelt. Også jeg hadde problem med hackere, men har aldri blitt hacket siden jeg skiftet til punbb. Jeg vil virkelig anbefale (rekommandera?) deg å skifte til punbb.
http://punbb.org/downloads.php på denne siden finner du "Migration tool" som enkelt tilpasser din database til punbb.

Håper dette hjelper smile

3 (edited by Mordiiax 2005-09-07 23:30)

Re: phpBB -> punBB?

Det jag undrar över är om inte hackarna har skitat ner databasen med saker som gör att dom gång på gång kommer in, vad jag än gör. Kommer detta isf att påverka punBB?

Hur klarar punBB av att hantera större massor av okunnigt folk? Flytta trådar mellan olika forumsdelar? Banna? Varna? osv.. Mitt forum kommer nämligen bli ganska så stort smile
Om man skriver en superlång länk, ändras forumsstrukturen?
Kan man spärra av signaturer på något vis? Antal tecken, bilder, länkar m.m?
Kan man ha en dold del som enbart kan ses av moderatorer eller admins?


Måste man ha googleannons? big_smile

4 (edited by Endre 2005-09-08 02:16)

Re: phpBB -> punBB?

Hur klarar punBB av att hantera större massor av okunnigt folk? Flytta trådar mellan olika forumsdelar? Banna? Varna? osv.. Mitt forum kommer nämligen bli ganska så stort smile
-Flytting av tråder - Ja
-Ban - Ja, etter email, brukernavn, ip. Tidsbegrenset eller permanent
-Varning -Nei, men det er et rapport-system hvor andre brukere kan rapportere innlegg som er mot reglene.

Om man skriver en superlång länk, ändras forumsstrukturen?
- Lange lenker blir automatisk kuttet

Kan man spärra av signaturer på något vis? Antal tecken, bilder, länkar m.m?
- Ja, du kan sette defaults, og hver bruker kan stille sine egne innstillinger i sin Profil.

Kan man ha en dold del som enbart kan ses av moderatorer eller admins?
- Ja

Måste man ha googleannons? big_smile
-Nei wink

Re: phpBB -> punBB?

Kanon, det jag ville höra big_smile
Nu ska bara min databas återställas som den var innan förstörelsen efter hackningen så byter jag wink