1

Topic: Om att använda delar av kod till egna projekt

Kennel,

du har verkligen gjort ett bra jobb med det här forumet! Koden är mycket enkel, skräpfri och lättläst!

Jag undrar hur det fungerar om jag vill använda funktioner som du har gjort till ett eget projekt? Det jag tänker på är de olika funktionerna i parser.php. Får jag över huvud taget använda dem? Och om jag får det, räcker det med att jag skriver att det är du som har gjort dem då? Om jag ändrar lite i funktionerna, hur fungerar det då?

/My

Re: Om att använda delar av kod till egna projekt

Han kommer antagligen lyncha dej, efter det så kommer han antagligen anlita en skruppelfri advokat, som kommer att få dej att betala 200 mille dollar i skadestånd...

äh, jag skoja!

om jag ska vara ärlig, så tror jag att det hela verkar OK så länge du ger Kennel all ära! smile

Re: Om att använda delar av kod till egna projekt

Hej My!

Visst får du använda koden. En sak måste du tänka på dock. Om du någonsin beslutar dig för att släppa din "produkt" måste du se till att den släpps under samma licens som PunBB, dvs. GNU General Public Licence. I övrigt kan du göra lite vad du vill med den :)

Jag blir ju så klart glad om du lämnar kvar en notis om att koden kommer från PunBB ursprungligen. Som jag faktiskt gjort då jag lånat vissa delar från phpBB :D

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."