1

Topic: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Moderatorerna kan inte längre byta lösenord på admins konto, men de kan gott och väl bannlysa honom. Och sig själva. I det läget kommer ingen åt att häva bannarna. Dvs gör man fel person till moderator kan han sabba forumet helt. Det är alltså fortfarande lika illa ställt som i RC2.

Dessutom... jag bannade mig själv på min sambos (=moderator) dator, och fast jag ändrade sista siffran i ip-numret från 134 till 13 så blev vi båda bannade.

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Det där med att moderatorer kan banna admins är fixat i 1.1. http://punbb.org/forums/viewtopic.php?id=2467

Det där med att 13 också bannar 134 är en bugg. Ska kolla på det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

1.1? När kommer den versionen då?

Ser fint ut att du lägger till stöd för MSN etc.
"Remove the ability to enable/disable HTML in posts and signatures."
ser mindre fint ut.  sad  Ska man inte längre kunna posta med HTML i Pun?

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

1.1 kommer ut när jag får tid att jobba på den. Jag hoppas kunna jobba lite till helgen.

Möjligheten att posta HTML är borttagen. Vi hade en diskussion om det i följande tråd: http://punbb.org/forums/viewtopic.php?id=2512

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Jag tycker inte att du ska ta ansvar för sånt. Det är den aktuella forum-administratörens problem om folk postar skum kod, inte ditt. Själv vill jag gärna ha HTML för det ger möjlighet till tuffa signaturer och sånt, och jag anser att det är mitt bekymmer och ingen annans, om det missbrukas.

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Nej, givetvis är det inte mitt ansvar, men det ligger i mitt intresse att göra forumet så enkelt som möjligt att använda och så svårt som möjligt att kompromissa vad gäller säkerhet. Vi hade diskussionen (både här och i andra forum) och det var den allmänna uppfattningen att HTML var en feature man utan problem kunde skippa. Så blev det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Kan du inte utöka BBCode lite grann då? Så att man kan skriva med färg etc.

Men jag fattar inte detta på allvar alltså. HTML är ju avstängt per default! Du får väl lägga in en varning som visas för admin när han vill aktivera HTML...

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Färg kan man skriva med redan nu. http://punbb.org/forums/help.php#bbcode

Orsaken till att jag tog bort det är att väldigt få (i princip inga) har HTML påslaget i sina forum (detta gäller inte bara PunBB) och det ligger inget mervärde i att erbjuda en funktion som ingen använder. Om borttagning av funktionen dessutom leder till att applikationen blir lite lättare/snabbare och koden blir lite snyggare, så är det väl inte mycket att snacka om?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Aha, det visste jag inte. Men kan du utöka BBcode till storlek också?

10

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Btw... är jag i princip ingen?  :-o

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Nej, men man kan göra en mod för det :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

12

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

Jahopp. Inte jag då, jag är inte en sån där missbrukare som går på GHB och PHP och allt vad det heter.  :-p

Re: Moderatorer kan fortfarande jävlas med admin.

IP-problemet är nu fixat i 1.1.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."