1

Topic: Radbrytning

Hej igen

Jag sitter och confar Live Preview och vill få själva granskningen av det man skriver att se ut som själva inlägget.

Om man skriver en löpande text utan radbrytningar så ser det ut så på granskningen (en enda lång text som man kan scrolla fram i explorer/netscape), men i själva inlägget blir förlånga rader brutna. Jag vill få det likadant på Live Preview så det ser ut exakt som själva inlägget.

Eftersom de inte finns med i själva moden så tänkte jag fråga vad är det som gör att långa texter bryts?

Mvh

Re: Radbrytning

Jag förstår inte. Syftar du på i själva rutan du skriver in inlägget? I så fall kan jag nog ganska säkert säga att det inte går. Det är omöjligt att ta reda på var text bryts i en textruta. Sen är det ju dessutom så att Live Preview är till för att se hur inlägget faktiskt kommer se ut när man postar det, inte tvärtom.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Radbrytning

Det jag menar är alltså den slutliga posten som syns i puncon2.

Det som syns i puncon2 blir automatiskt radbrutet även om man skriver ett helt inlägg på en enda rad utan radbrytningar. De är de jag vill åt tongue Kanske fortfarande låter otydligt..

4

Re: Radbrytning

Tog en screenshot för att kunna beskriva lite bättre.

Här ser man att inlägg man gjort i punbb blir automatiskt radbrutna då dem visas för användarna.

Jag vill få texten att vara radbruten då man kör med Live Preview. Annars är det ju inte någon riktig förhandsgranskning big_smile

http://hem.bredband.net/moet/pun.jpg

Re: Radbrytning

Ok, nu förstår jag. Jag tror nog iofs att det blir väldigt svårt. Jag är långt ifrån någon javascript-expert, så du kanske ska höra med Cactuz som gjort modden?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."