1

Topic: MSN Messenger

Jag vet att de andra chat tjänsterna kanske är mer användna men det är många som har msn, så det borde vara ett alternativ som man kan fylla. Man får väl kolla hur många som vill ha det först.

S C U B A

Re: MSN Messenger

Hur är det egentligen? Användarnamnet i MSN är en e-postadress? I så fall kan man ju registrera sig med denna adress och på så sätt lösa problemet.

Jag vet inte hur många som vill ha ett MSN-fält i profilen, men du är nog den första som ber om det. Det jag inte gillar med det är att de flesta som i så fall har MSN kommer skriva in samma e-postadress som de har i sitt "vanliga e-postfält" och således blir det redundant information i databasen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: MSN Messenger

Det kanske är sant men jag har två ... Du får se hur många som har två olika i så fall ... Men det kan också vara så att är ett val så man ser att han har det fast du får ju se hur många som e intresserade.

S C U B A

Re: MSN Messenger

scuba wrote:
Det kanske är sant men jag har två ... Du får se hur många som har två olika i så fall ... Men det kan också vara så att är ett val så man ser att han har det fast du får ju se hur många som e intresserade.

Jag är ledsen, men jag förstår inte alls vad du vill ha sagt i ovanstående inlägg.

Du har två vadå?

"är ett val så man ser att han har det"?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: MSN Messenger

Han har 2 e-mail adresser, en till msn och en vanlig. Så har även jag. Använder aldrig hotmail-adressen förutom till msn ibland.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: MSN Messenger

Kan man inte göra så att man kan lägga till custom-fält i databasen. Isåfall hade du kunnat skippa ICQ, AOL och Yahoo. Och man hade själv vid installationen fått lägga till de sakerna som man hade velat ha. Då hade varje enskilld person kunnat lägga till saker som passade för forumets ändamål. Tex om en idrottsförening skulle sätta upp ett PunBB-forum så hade de kunnat lägga till fältet "lag" eller "klubb". Eller om PunBB skulle användas som ett gaymer-forum så skulle man kunna lägga till "Klan" eller kanske Favoritbana" som fält.

Sen en helt annan sak, jag såg ingen 'Post Reply'-länk efter denna tråden (gäller för alla antar jag) när man inte var inloggad. Kan inte läggas till så man kan trycka där och sen fylla i login-uppgifterna och sen komma till replyrutan? Nu var jag tvungen att gå upp till toppen och klicka på 'login' och sen gå ner till 'Post reply' (eller i detta fallet 'Quick post').

7

Re: MSN Messenger

Det var ett bra förslag men det måste finnas nån begränsning så man inte kan fylla i massa skit i fältet då ...! Och det stämmer som innan jag menade 2 e-mail adresser!

S C U B A

Re: MSN Messenger

henning wrote:
Kan man inte göra så att man kan lägga till custom-fält i databasen. Isåfall hade du kunnat skippa ICQ, AOL och Yahoo. Och man hade själv vid installationen fått lägga till de sakerna som man hade velat ha. Då hade varje enskilld person kunnat lägga till saker som passade för forumets ändamål. Tex om en idrottsförening skulle sätta upp ett PunBB-forum så hade de kunnat lägga till fältet "lag" eller "klubb". Eller om PunBB skulle användas som ett gaymer-forum så skulle man kunna lägga till "Klan" eller kanske Favoritbana" som fält.

Jo, det är ingen dum idé. Jag tror dock inte att jag kommer kunna ordna det till 1.0. Det är dessutom en hel del saker som måste redas ut innan man kan göra något sånt. Skall man kunna begränsa vad ett fält får innehålla? Ska alla fält vara vanliga text-fält eller ska man kunna göra t.ex. en drop down-meny? Vilka fält ska vara med "som default"? Etc etc.

henning wrote:
Sen en helt annan sak, jag såg ingen 'Post Reply'-länk efter denna tråden (gäller för alla antar jag) när man inte var inloggad. Kan inte läggas till så man kan trycka där och sen fylla i login-uppgifterna och sen komma till replyrutan? Nu var jag tvungen att gå upp till toppen och klicka på 'login' och sen gå ner till 'Post reply' (eller i detta fallet 'Quick post').

Nej, det bryter mot ett "mantra" jag har för forumet. Man skall aldrig se en länk eller knapp till något man inte har rättigheter eller möjligheter att göra/gå till.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."