Topic: <p>Block</p>

<p>Mors!</p>

<p>Skulle vara juste om ett block följt av dubbla radbryten kapslades in till en paragraf.</p>

<p>Om man inte gör detta så markerar man hela inlägget och inte bara ett stycke med "trippelklick", en funktion jag använder jävligt ofta.</p>

<p>Om man däremot lägger in varje stycke i <p> så kommer bara rätt stycke markeras.</p>

<p>Whaddyathink?</p>

Hi

Re: <p>Block</p>

Det här är faktiskt lite klurigare än det låter. Problemen uppstår när ett inlägg börjar med en quote- eller code-tag och man ändå vill generera korrekt HTML (vilket vi vill). Att ett inlägg börjar med quote eller code är nämligen ett specialfall som man måste hantera på något vis.

Jag sätter upp det på todo-listan för 1.1 och sen får vi se hur det går. Om någon kommer på något genialiskt sätt (läs snyggt och snabbt sätt) att lösa det på så får ni gärna skriva en rad här i tråden eller kanske ännu bättre skicka en patch :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: <p>Block</p>

1) Inled med "<p>", sluta med "</p>"
2) Ersätt "\n\n" med "</p>\n\n<p>"
3) Ersätt "<p><table" med "<table"
4) Ersätt "</table></p> med "</table>"

Något sånt kanske? Quote, Code osv görs väl om till tabell?

Hi

Re: <p>Block</p>

Jo, men då blir det tre sök-och-ersätt till per inlägg. Inte något jag är så sugen på.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: <p>Block</p>

Hmm då vete fan. :)

Hi