1 (edited by Woppe 2003-04-17 12:11)

Topic: Snabbsvar som på swec

Hej!

Jag tycker det är mycket bra att man bara kan klicka på submit en gång, och sen blir den inaktiv. Hur fixar du det?

Jag tycker att man ska kunna lägga in egna smilisar, jag vet inte om man kanske redan kan det. Jag skulle ladda ner forumet och lägga upp det hos min webhost, men det visade sig att han hade en gammal version av php. Jag ska försöka få tag i honom och be honom uppgradera.

Jag tycker även att det ska gå att få ett e-mail skickat när någon svarat på ens inlägg.

Jag tycker man ska kunna ta bort hela inlägget och byta rubrik, för jag märkte att snabbsvaret redan fanns, och då tog jag bort det, men rubriken går ju inte att ändra...
Man kan inte heller fylla i sen MSN-adress under options hmm

Tack för mig.

Re: Snabbsvar som på swec

Woppe wrote:
Jag tycker det är mycket bra att man bara kan klicka på submit en gång, och sen blir den inaktiv. Hur fixar du det?

Med javascript. Titta på källkoden till en sida med en submit-knapp. Det funkar inte helt 100% i Opera dock, men men, man kan inte göra alla glada :-)

Woppe wrote:
Jag tycker att man ska kunna lägga in egna smilisar, jag vet inte om man kanske redan kan det. Jag skulle ladda ner forumet och lägga upp det hos min webhost, men det visade sig att han hade en gammal version av php. Jag ska försöka få tag i honom och be honom uppgradera.

Det går, men man måste redigera en av skripten. Jag har gjort en liten HOWTO som du kan läsa här: http://punbb.org/viewtopic.php?id=2113

Woppe wrote:
Jag tycker även att det ska gå att få ett e-mail skickat när någon svarat på ens inlägg.

Det går. Antingen markerar du "Subscribe to this topic" när du skriver ett inlägg eller så klickar du på länken "Subscribe to this topic" som finns till vänster om "Post reply"-länken längst ner i alla trådar.

Woppe wrote:
Jag tycker man ska kunna ta bort hela inlägget och byta rubrik, för jag märkte att snabbsvaret redan fanns, och då tog jag bort det, men rubriken går ju inte att ändra...

Man kan ta bort inlägg/trådar. Man kan dock inte redigera ämnesraden i en tråd. Eventuellt kommer jag ändra så att man kan redigera ämnesraden inom en viss tid efter det att man skapat tråden, men att låta medlemmar redigera topics när/hur som helst är ingen bra idé.

Woppe wrote:
Man kan inte heller fylla i sen MSN-adress under options :/

Det stämmer. Ganska många har önskat detta, så det kommer med största sannolikhet läggas till i en kommande version.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."