Topic: probelm med admin s rättigheter

Tjena.. har just upptäckt detta forum och tycker det är riktigt bra..

En sak har jag problem med, det är att jag som admin skall ha rättigheter till att göra alla ändringar, detta fungerade när vi installerat  det hoss en bekant. men när jag kommer hem och skall prova att köra det hemifrån så fungerar det inte... kan det ha någon med cokis eller brandväg att göra?

problemet uppstår om jag skall göra ändringar, ex skapa forum

detta är felmeddelande som kommer upp
--------
Info
Felaktig referens. Du refererades till denna sida från en icke-auktoriserad källa. Var god försök igen. Om problemet kvarstår kontrollera så att 'Base URL' i Admin/Options är korrekt och att du besöker forumet genom att navigera till denna URL.
-------

hör gärna av er via icq 55795272

Re: probelm med admin s rättigheter

nu sitter ajg på jobbet och här fungerar allt som det skall,, kan editera och gör allt jag vill, vad tror ni det kan vara

Re: probelm med admin s rättigheter

du kanske använder en annan adress hemifrån?

Re: probelm med admin s rättigheter

Läs här: http://punbb.org/forums/viewtopic.php?id=2295

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: probelm med admin s rättigheter

det var norton antivirus... tack..

Re: probelm med admin s rättigheter

Skönt att det fixade sig. Bemärk också att det bara påverkar admins och moderatorer. Vanliga medlemmar behöver inte bry sig om det där.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: probelm med admin s rättigheter

jag har skickat ett mail till dig kennel idag, har en fråga..

mvh david

8

Re: probelm med admin s rättigheter

Det är samma fel för mig, men jag har min server på samma dator..
Jag kan ändra options i admin menyn MEN inte något annat för då kommer som sagt; "Felaktig referens. Du refererades till denna sida från en icke-auktoriserad källa. Var god försök igen. Om problemet kvarstår kan du kontakta forumadministratören på" upp..

Jag har avinstallerat norton.. Är det någon mjukvara?

Re: probelm med admin s rättigheter

Det är nog "Base URL" som är fel. Kolla upp den i Admin->Options