Topic: Låna kod från PunBB?

Jag och en kompis håller på med ett system för att organisera skivor i en databas och jag har börjat skriva lite på det idag. Eftersom jag inte är speciellt duktig på PHP, framförallt inte den delen där man läser och skriver mot databasen (SQL syntaxen är inga problem efter lite pill, det är värre att få PHP delen att fungera för mig, speciellt på ett smidigt sätt smile). Bara för att kolla hur man skulle göra för det på ett bra sätt kollade jag koden till PunBB och såg att du använder en klass vid namn DBLayer (./include/dblayer/mysql.php). Jag testade att använda den lite och det fungerar riktigt bra och verkar passa till det jag skulle vilja använda den till.

Så min fråga är, får jag "låna" den klassen till mitt projekt? Självklart kommer din copyright finnas med i filen samt kommer mitt projekt släppas under GPL precis som PunBB.

"Real programmers are those that can sleep in front of terminals ... with their eyes opened."

"Real programmers don't work from 9 to 5. If any real programmers are around at 9am it's because they were up all night."

Re: Låna kod från PunBB?

Japp, det går alldeles utmärkt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Låna kod från PunBB?

Tackar för det, det kommer att underlätta mitt arbete mycket smile

"Real programmers are those that can sleep in front of terminals ... with their eyes opened."

"Real programmers don't work from 9 to 5. If any real programmers are around at 9am it's because they were up all night."