Topic: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

Jag har börjat använda detta forum men det är en sak jag inte gillar.
Varför lyser det fortfarande "nya inlägg" fast man svarat eller kollat i inlägget. Kan man inte ta bort så det inte står nya inlägg då man varit inne i inlägget.

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

För att det styrs via tiden du var inloggad sist, du kan nollställa och markera alla nya inlägg lästa genom en länk längst upp till höger när du ser på forumen.

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

Detta kan ändras i 1.3. Jag har inte bestämt mig än smile

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

Rickard wrote:

Detta kan ändras i 1.3. Jag har inte bestämt mig än smile

Plz ändra wink

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

Personligen tycker jag det är en dålig idé att ändra så tråden markeras läst med det samma.
Att låta trådarna få en egen timeout är isåfall en bättre idé, men att de markeras lästa direkt är ingen höjdare eftersom man lätt kan "tappa" trådar på så vis.

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

chrizz wrote:

Personligen tycker jag det är en dålig idé att ändra så tråden markeras läst med det samma.
Att låta trådarna få en egen timeout är isåfall en bättre idé, men att de markeras lästa direkt är ingen höjdare eftersom man lätt kan "tappa" trådar på så vis.

Speciellt när man "råkar" logga ut eller av någon annan anledning måste logga in igen...

Re: Varför lyser det fast man kollat på inlägget?

Ok, det kan vara bra och dåligt, men borde det inte gå att lägga till det så får man sedan i adminpanelen välja hur man vill ha?